Monday, July 28, 2008

KOMPOSISI LAGU ROCK TERBAIK

assalamualaikum....
Topik yang kita akan bincangkan kali ini adalah mengenai komposisi lagu rock yang terbaik pernah dihasilkan oleh komposer lagu rock pada era 80an. Komposisi lagu merangkumi semua aspek dari segi penghasilan lirik, muzik, vokal dan kualiti bunyi lagu itu sendiri.
Solo gitar terbaik juga diambil kira. Kepada semua peminat-peminat muzik rock boleh memberi komen mengenai topik ini.

1 comment:

Anonymous said...

memang teknikal bila nak sentuh pasal komposisi lagu. bukan semua orang boleh komen isu ni. hanya yang ada knowledge musik dan yang main musik je agak boleh kupas tajuk ni.
biasanya orang kita hanya tau......oooohhhh lagu ni sedap....eemphhh lagu tu tak sedap,,,xbest...isu2 teknikal langsung tak tau. nak tau napa jadi mcmtu.......haaaaaaa ni semua sbb kita bincang musik dari aspek populariti.....gosip...life stail dan ntah apa2 lagi benda pantat yg ada dalam kepala otak org melayu yg konon2 mengaku minat musik....tak kisah la lagu rock ke, balada ke, pop ke, dangdut ke......kadang2 bila tanya lagu tu sedap sebab apa? tang mana yg best pasal lagu tu?....depa jwb...penyanyi dia hensem....cun...body begetah. kot yg pandai sikit cuma boleh kata suara dia lemak2 merdu....tapi bila tanya pasal aspek komposisi, teknikal....skill...mampus tak tau nak jwb...ni semua majalah hiburan2 celaka punya kerja laa..org tak mau tgk fakta..ilmu.....\

nanti la aku sambung lagi k.........